شهید غلامرضا عرانی


 

وصیت نامه شهید :



1

 

بخند

 

 

 

 

ترکه خواب می بینه که روز قیامت شده. می گن هر کسی یه آدم خوب همراه خودش بیاره می ره بهشت. اولی یه شهید میاره، می ره بهشت. دومی یه جانباز میاره، می ره بهشت. حیف نون یه فرغون خالی دستش می گیره میاد. ازش می پرسن این چیه؟ می گه برید کنار، توش مفقود الاثر خوابیده!!rolling on the floor

به حیف نون گفتن واسه زلزله بم چه کمکى کردى؟ گفت: متاسفانه من دستم خالی بود، ایشالا زلزله بعدی!
drooling

عزرائیل میاد سراغ ترکه... ترکه خودشو می زنه به مردن!

تو که از کوچه ی مشتاق دلم می گذری کوچه بن بست است باید دور بزنی!
shame on you

ترکه میپرسن : " ربنا آتنا فی الدنیا حسن و فی الاخره حسن و قنا عذاب النار " ینی چی ؟!میگه ینی " این دنیا خوبه حسن ولی آخرت خیلی خطرناکه حسن

ترکه میره کلانتری و میگه: قربان، زنم گم شده! افسره میگه: مشخصاتش رو بگو. طرف میگه: یعنی چی؟ افسره میگه: مثلا زن من 60 کیلو، قد بلند، موهاش طلایی. طرف میگه: زن من رو ولش کن، بریم زن تو رو پیدا کنیم

به ترکه میگن سفر حج چطور بود میگه خیابونا تمیز ، برجاش بلند ، ماشینا آخرین مدل. البته یه جای زیارتی هم داشت که شلوغ بود نرفتم
oh go on

هویجه با مامانش میره بیرون وسط راه به مامانش میگه مامان آبهویج دارم

مرا هرجور خواهی در به در کن
جفایت رااز این هم بیشتر کن
بزن با عشق خود آتش به جانم
ولی آتش نشانی را خبر کن
batting eyelashes

SMS عاشقانه از طرف حیف نون:
کاش مغز داشتم و مرگ مغزی می شدم و قلبم را به تو اهداء می کردم...
tongue

ترکه می ره کتابخونه، داد می زنه یه ساندویچ بدین با سس اضافه.
آقاهه بهش می گه: آقا! اینجا کتابخونه هست.
حیف نون می گه: ببخشید... بعد یواش در گوش آقاهه می گه: یه ساندویچ بدین با سس اضافه!

شعبده بازی روی صحنه هنر نمایی می کرد که ناگهان گفت: حالا یک خانم بیاید روی صحنه تا من کاری کنم که غیب شود!
مردی از میان جمعیت برخاست و گفت: آقای شعبده باز! چند لحظه صبر کن تا من بروم مادر زنم را بیاورم!
big grin

سه نفر می خواستند چای لیپتون بخورن. اولی فنجان رو نگه می داره و لیپتون را تو فنجان تکان می ده، دومی لیپتون را نگه می داره و فنجان را تکان می ده، سومی لیپتون را به دور فنجان می ماله!

از برنامه 90 مزاحمتون می شم. می خواستم بگم شما به عنوان بهترین گل سال انتخاب شدید!
rose

مشترک گرامی: مسانه ی شما پر شده است لطفا هر چه سریعتر نسبت به تخلیه ی آن اقدام نمایید. ( سازمان کنترل نا محسوس شب ادراری )

اگر می خوای بدونی چند تا دوستت دارم انگشتت رو بزار روی نبضت
...
دیدی؟ دوست داشتنم تمومی نداره!
love struck

لا لا لا لا نخواب سودی نداره همون بهتر که بشماری ستاره همون بهتر که چشمات وا بمونه که ماه غصه ش نشه تنها بیداره
kiss

دختر و پسری مشغول چت در اینترنت هستند.
پسر: تو احتمالاً خیلی زیبا هستی!
دختر: به چه دلیلی این طور فکر می کنی؟
پسر: خوب، طبیعت حتماً این خنگی تو را به نحوی باید تلافی کرده باشد!!!

چرخه زندگی مردها:
بچگی:
م.ذ: مامان ذلیل
جوانی:
د.ذ: دوست دختر ذلیل
میان سالی:
ز.ذ: زن ذلیل
پیری:
ب.ذ: بچه ذلیل
مرگ:
ذ.م: ذلیل مرده!
rolling eyes

مجردها بیشتر از متاهل ها درباره زنها اطلاع دارند، چون اگر نداشتند آنها هم تا حالا ازدواج کرده بودند!

 

ده راهکار برای خواب بهتر

عوارض بی خوابی و کم خوابی تهدید کننده سلامتی غیرقابل انکار است. مطالعات نشان داده اند که کم خوابی به میزان قابل توجهی به سلامتی، کارایی و سیستم ایمنی بدنتان آسیب می رساند

تعبیر افراد از یک تخت خواب مطلوب به طرز فکر افراد بر می گردد و از فردی تا فرد دیگر متفاوت است ولی می بایست اطمینان حاصل کنید تختخوابی را دارید که درآن احساس راحتی و آرامش می کنید

علاوه بر این، اختلال در خواب شبانه با ایجاد یک سری تغییرات هورمونی و نیز اشکال در سوخت و ساز طبیعی بدن می تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری های چاقی، دیابت و حتی بیماری های قلبی را فراهم نماید.
باید بدانید که اگر از بیماری هایی مانند چاقی و اختلالات خوردن رنج می برید و نیز در خوابیات مشکل دارید، می توانید عادات رفتاری خود را برای دستیابی به یک خواب بهتر شبانه تغییر دهید. ممکن است توانایی کنترل و یا محدود کردن تمام عواملی که با خوابتان مداخله دارند را نداشته باشید ولی می توانید یک سری عادات رفتاری که تقویت کننده خواب راحت شبانه هستند را در خود تقویت نمایید.

اگر شما مشکلاتی را در خواب و یا به خواب رفتن تان دارید می توانیدد از توصیه های ذیل استفاده نمایید:

۱- هر روز در یک ساعت مشخص و مقرر به خواب بروید و از خواب برخیزید و حتی در تعطیلات نیز این ساعت ها را رعایت فرمایید.
پیروی از یک برنامه مشخص به تقویت چرخه خواب و بیداری بدنتان کمک کرده و کمکتان می کند که شبها راحت تر به خواب بروید.
۲- قبل از خواب حجم زیادی از آب و غذا را مصرف نکنید. حداقل دو ساعت قبل از خواب، یک شام سبک را مصرف نمایید. اگر مستعد ابتلا به سوزش معده هستید از مصرف غذاهای پر ادویه و پر چرب که موجب تشدید سوزش معده و ممانعت از یک خواب راحت می شوند پرهیز نمایید.

همچنین مقدار مصرف نوشیدنی ها را قبل از خواب محدود نمایید. مصرف مایعات بیش از حد می تواند موجب از خواب پریدن های مکرر در شب به منظور مراجعه به دستشویی گردند.

۳- از مصرف نیکوتین و مواد حاوی کافئین در بعد از ظهرها پرهیز نمایید. چرا که این موارد محرک هایی هستند که می توانند موجب بیدار نگه داشتن شما گردند. افرادی که سیگار مصرف می نمایند اغلب در شب ها دچار مشکلاتی هستند. سیگار کشیدن در تخت خواب نیز بسیار خطرناک است. از ۴ ساعت قبل از فرا رسیدن زمان مقرر خوابتان، از مصرف کافئین اجتناب نمایید. بدن شما کافئین را ذخیره نمی نماید ولی چندین ساعت زمان می برد تا اثرات مخرب کافئین در بدنتان از بین بروند. علاوه بر این نشان داده شده است که مصرف الکل نیز خواب راحت را مختل می نماید.
۴- فعالیت بدنی منظم داشته باشید. فعالیت بدنی منظم و به ویژه تمرینات هوازی می توانند به شما کمک نمایند که زودتر به خواب فرو روید و روند خواب شما را راحت تر نمایند. هر چند برای برخی افراد ورزش کردن درست قبل از خواب، ممکن است روند به خواب رفتن آنها را دشوار نماید.
۵- اتاق خواب خود را سرد، تاریک و راحت نگه دارید و اتاقی را فراهم کنید که برای خوابیدن ایده آل باشد . روشنایی، حرارت و رطوبت و صداهای اتاق خواب تان را بر اساس ترجیحات خود تطابق دهید. اگر نور به اتاق شما راه دارد و مانع خواب راحت در شما می گردد می توانید از پرده های تیره و چشم بند استفاده نمایید و یا اگر سر و صدایی شما را آزار می دهد می توانید از گوشی و صداگیر های مخصوص گوش استفاده نمایید. همیشه پتوی اضافه در اتاقتان داشته باشید و شرایط آب و هوایی اتاق را مناسب حال خود مهیا کنید.
۶- شب ها زود بخوابید: چرت زدن های روزانه  می توانند از میزان خواب شبانه شما بکاهند لذا خواب روزانه خود را به نیم ساعت خواب در بعد از ظهرها محدود نمایید . اگر شب کار هستید و یا شیفت های کاری شبانه دارید در مواقع خواب اگر نور مانع خواب کافی در شما می شود پرده های پنجره را بکشید که نور آفتاب ( عاملی که ساعت طبیعی بدنتان را تنظیم می نماید) ، خواب شما را مختل ننماید. اگر روزها کار می کنید و شب ها می خوابید ولی بیدار شدن از خواب برایتان دشوار است ، پرده های پنجره را کنار بکشید و اجازه دهید که نور خورشید به بیدار شدن شما کمک نماید.
۷- تشک و بالش راحتی را انتخاب نمایید : تعبیر افراد از یک تخت خواب مطلوب به طرز فکر افراد بر می گردد و از فردی تا فرد دیگر متفاوت است ولی می بایست اطمینان حاصل کنید تختخوابی را دارید که درآن احساس راحتی و آرامش می کنید.

۸- یک جریان روتین و منظم از الگوی خواب را شروع نمایید . هر شب قبل از خواب یک فعالیت مشخصی را انجام دهید که جزئی از ساعت بدنتان گردد که به بدنتان اطلاع دهد زمان استراحت فرا رسیده است. برای مثال هر شب قبل از خواب یک حمام و یا دوش آب گرم بگیرید یا کتاب مطالعه کنید و یا به موسیقی ملایم گوش فرا دهید. انجام فعالیت های آرام بخش در نور کمتر نیز می تواند گذر بین بیداری و خواب را تسهیل نمایند.

۹-  وقتی که خسته هستید به تخت خواب برونید و چرا غها را خاموش نمایید. اگر در طی ۱۵-۲۰ دقیقه پس از اینکه به تختخواب رفتید به خواب فرو نرفتید می بایست از رختخواب برخیزید و به کار دیگری بپردازید و هر زمان که خسته شدید مجددا به تختخواب باز گردید ، برای به خواب رفتن زیاد خود را آزار ندهید و خود را تحت فشار نگذارید چرا که تقلای بیش از حد و استرس، تنها از خواب شما ممانعت خواهند کرد.

۱۰- به عنوان آخرین راه حل اگر با روش های قبلی به موفقیت نرسیدید از قرص خواب استفاده نمایید
: باید بدانید قبل از مصرف هر گونه داروی خواب آور با پزشک معالج تان مشورت نمایید. او می تواند به شما اطمینان بخشد که قرص ها اثر متقابلی بر روی دیگر داروهای مصرفی تان و یا شرایط بالینی تان نداشته باشند . همچنین پزشک معالج تان می تواند در تخمین بهترین دوز مصرف شما را یاری رساند . اگر تصمیم به ترک داروی خواب آور گرفتید می بایست دوز دارویتان را به تدریج کاهش دهید.
اگر با مصرف داروی خواب آور احساس خواب آلودگی و گیجی در طی روز پیدا می کنید با پزشک معالج تان در مورد تغییر دوز داروها و یا عدم ادامه دادن مصرف دارو مشاوره نمایید. تقریبا اکثر افراد ندرتا دچار بی خوابی های شبانه می شوند ولی اگر مکررا مشکلاتی را در خواب تان دارید به پزشک مراجعه نمایید.

مرغزار ساق

ساقمرغزار یکی از مناطق کشاورزی که درفاصله 2کیومتری شرق روستای ساق می باشد که 80درصد آن زیر کشت زعفران و 20درصد دیگه را باغات احاطه کرده است و کل این اراضی از یک چشمه آبیاری می شود و به خاطر خشکسالی های اخیر زیبایی خود را از دست داده است  ساق

طوفان خورشیدی

“کاترینای فضایی” زمین را در می نوردد

تازه ترین گزارش سازمان فضانوردی ناسا هشدار می‌دهد وقوع توفانهای عظیم خورشیدی می‌تواند به تاسیسات مهم و زیر بنایی جوامع پیشرفته فناوری، به شدت آسیب‌ وارد کند . ذراتی از جنس الکترون و پروتون ویونهای سنگین که در پی انفجارات سطحی خورشید  از آن جدا شده وبه سوی فضا ازجمله زمین رها می شوند. این طوفانها بعد از چند روز به زمین رسیده وموجب اختلالاتی بصورت القاءمغناطیسی در خطوط انتقال نیرو می شوند.ماهواره STEREO با هدف اعلام خطر رسیدن طوفانها به زمین به فضا پرتاب شده است
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از سایت ناسا ، نتایج یک تحقیق که فرهنگستان ملی علوم آمریکا برای سازمان فضانوردی آمریکا ناسا انجام داده، بلایای خورشیدی و یا زیست محیطی جدیدی را برای زمین پیش بینی نمی کند، بلکه این تحقیق، تاثیرات رفتار طبیعی و دوره‌ای خورشید را بر فناوریهای نوین مورد مطالعه قرار داده است.
این گزارش هشدار می دهد آمریکا قدرت خورشید را فراموش کرده و جامعه فناوری بوجود آورده است که زیرساخت های عظیم آن هیچ گاه تا این اندازه در برابر آسیب ناشی از توفانهای خورشیدی آسیب پذیر نبوده است۵۶۷۴۷۸۸۷۸۹۸۷۹۸۹۷.jpg
آسیب ناشی از توفانهای خورشیدی می تواند تریلیونها دلار خسارت ایجاد کند.
پروفسور “دانیل بیکر” مدیر آزمایشگاه جو و فیزیک فضایی دانشگاه کلرادو و رییس میزگردی که این گزارش را ارایه کرده است، می‌گوید: اینکه این فاجعه، زمینی باشد و یا واقعه‌‌ای فضایی، فرقی نمی‌کند، چرا که نتایج آن می‌تواند برای جوامع جدیدی که به هزاران طریق به سامانه های پیشرفته فناوری، وابسته هستند، ویرانگر باشد.
این گزارش نسبت به وابستگی شدید آمریکا به فناوری‌های نوین که ارتباطات،‌ سرمایه گذاری، حمل و نقل، دولت و حتی سازمانهای خدمات اضطراری این کشور را با تهدیدهایی روبرو می کند هشدار داده است.
این گزارش تخمین می‌زند اگر یکی از توفانهای دوره‌ای و فاجعه‌آمیز خورشید همان گونه که توفان کاترینا چند سال پیش سواحل آمریکا را در نوردید با زمین برخورد کند، آسیب‌های ناشی از “کاترینای فضایی” تنها در آمریکا یک یا دو تریلیون دلار خسارت ایجاد خواهد کرد.
اگرچه خورشید در حال حاضر در کمترین میزان فعالیت چرخه فعالیت ۱۱ ساله خود قرار دارد،‌ اما انتظار می‌رود هم زمان با نزدیک شدن به اوج فعالیت‌های خود در سال ۲۰۱۲، توفانهای خورشیدی با شدت و فراوانی بیشتری رخ دهند.
گزارش ناسا هشدار می دهد، اگر فعالیت خورشید در چند سال آینده به شدت “ابرتوفان” ماه مه سال ۱۹۲۱ و یا رویداد موسوم به “کارینگتون” در سال ۱۸۵۹ برسد، شاهد یک توفان تمام عیار خواهیم بود. این توفان که سایت “اسپیس دات‌کام” آن را قدرتمندترین یورش انرژی خورشیدی ثبت شده در تاریخ اعلام کرده است، توفانی خواهد بود که آمریکا آمادگی رویارویی با آن را ندارد.
بر اساس این گزارش، تاثیر رویدادهای شدید فضایی می تواند از اختلال در سامانه های فنی موجود فراتر برود و به شکلات اجتماعی اقتصادی طولانی مدت بینجامد.
اختلال در شبکه حمل و نقل، مخابرات، سامانه های مالی و بانکی و خدمات دولتی، توقف توزیع آب آشامیدنی به علت خرابی تلمبه های آب و از بین رفتن مواد غذایی فاسد شدنی و دارویی به خاطر نبود یخچال از جمله مواردی است که در فهرست آثار احتمالی یک توفان عظیم خورشیدی ذکر شده است.
علاوه بر این، پژوهشگران هشدار می‌دهند که درصورت وقوع توفان خورشیدی احتمالا خدمات اضطراری و فوری نیز دچار آسیب می شود و کنترل و هدایت آنها از دست خارج می‌گردد

خانه عجیب

خانه های عجیب و غریب در دنیا کم نیستند. ما چهار نمونه از این خانه ها را برای شما در نظر گرفته ایم که از نظر معماری بسیار شگفت انگیز هستند.
 
1- خانه برعکس در لهستان

 


تاجری به نام دانیل سزاپوسکی در کشور لهستان و در اعتراض به کمونیسم و به عنوان نشان دادن ماهیت رژیم های کمونیستی این خانه بر عکس را در مدت 114 روز ساخته است. این خانه سالانه هزاران توریست را به خود جذب کرده است.در عین حال توریست هایی که در اطراف این خانه گردش می کنند معمولا از سرگیجه شکایت دارند!
 
 2- خانه اسرار آمیز در کالیفرنیا


این خانه که امروزه مکانی برای جذب هزاران توریست می باشد توسط خانم سارا وینچستر در طول سالهای 1884 تا 1922 ساخته شده است. این خانه که در ابتدا 7 طبقه و در حال حاضر 4 طبقه می باشد دارای 160 اتاق و راه روها و دربهای است که به هیچ جا راهی ندارند!
 
3- مجموعه هبیتات 67، کانادا

 


این مجموعه مسکونی توسط آقای موشه سفدی در کشور کانادا طراحی و ساخته شده است.
اساس طراحی این مجموعه مسکونی بر اساس استفاده از طراحی مکعب شکل است و این مجموعه آپارتمانی برای راحتی و فضای بیشتر برای ساکنین این گونه طراحی شده است.
 البته به علت طراحی منحصر به فرد و پیچیده این مجموعه مسکونی هزینه های آن نیز افزایش چشمگیری داشته است.
 
4- بنای آتومیم، بلژیک


این بنای 102 متری در سال 1985 و برای نمایشگاه جهانی اکسپو 58 که در بروکسل پایتخت کشور بلژیک برگزار شد طراحی و ساخت شد.
9 کره بزرگ فلزی که در این سازه بکار رفته است و شکل یک ملوکول را شبیه سازی می کند. در این سازه 8 کره فلزی در اطراف کره مرکزی قرار دارند و با استفاده از میله های فلزی به گوی مرکزی وصل شده اند. این بنا توسط آقای آندره واترکین طراحی شده است

رود خانه ای که رنگش عوض شد

رودخانه‌ای که ناگهان رنگش عوض شد + عکستغییر رنگ یک رودخانه باعث ترس و وحشت بازدیدکنندگان و افراد محلی شد.
بعد از ظهر یک چهارشنبه؛ خبرنگاران و گزارشگران لانگفورد کانادا، برای دیدن یک پدیده نادر و مشکوک به سوی پارک گلد استریم سرازیر شدند. چرا که آب این رودخانه به رنگ سبز فسفری تغییر رنگ داده بود.
تغییر رنگ سریع این رودخانه باعث ترس و وحشت افراد محلی و بازدیدکنندگان پارک شد و آنها را به تماس با پلیس و مسئولان محیط زیست محلی وادار کرد.
این رودخانه‌ای واقع در پارک گلد استریم - غرب ویکتوریا است. منطقه‌ای بسیار زیبا با طبیعتی بکر و حیات وحش بسیار دیدنی. ماهی‌های آزاد سالانه  برای تخم ریزی به سمت این رودخانه حرکت می‌کنند.چنین واقعه ای می‌تواند، فضا و محیط این منطقه را تحت تاثیر قرار داده و به نابودی کشاند. تغییر یک روزه رنگ آب این رودخانه، بسیار عجیب و مشکوک به نظر می‌رسد. به همین دلیل مسئولان محیط زیست به سرعت شروع به بررسی و تحقیق در این زمینه کردند.
قبل از هر چیز، آنها شروع به جمع آوری نمونه از هر آنچه که می‌توانست در این رابطه به آنها کمک کند، کردند. ماهی مرده، آب رودخانه، برگ‌ها، تنه خشک درختان، زباله‌های موجود، خاک و... با انجام آزمایش‌های مختلف یر روی آنها، به این نتیجه رسیدند که رنگ سبز این رودخانه ناشی از یک واکنش شیمیایی شناخته شده است.
 آنها ماده‌ای به نام «فلورسئین» را در آب شناسایی کردند که ماده‌ای سمی است. ماده‌ای که باعث تغییر رنگ این رودخانه به رنگ سبز شده است. به نظر مسئولان، فردی  به عنوان شوخی و مزاح در فصل تعطیلات این ماده را یعنی فلورسئین به درون  رودخانه گلد استریم ریخته استرودخانه‌ای که ناگهان رنگش عوض شد + عکس

مردی که23سال نخوابیده است

houben.jpgبه گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، رام هوبن(Rom Houben) بلژيکي بيست و سه سال گذشته را در وضع بسيار وحشتناکي سپري کرده است زيرا نتوانسته است در طول اين سالها بخوابد.
وي که براثر وقوع يک سانحه رانندگي فلج شده است در همه اين سالها بيدار بوده و از اتفاقاتي که در پيرامونش در جريان بوده اطلاع داشته است اما باوجود اين هوشياري قادر نبوده است اين مساله را بگويد يا اينکه حتي فريادي از ناله در اين خصوص سر بدهد.اين مرد چهل و شش ساله در حال حاضر قادر است با يک انگشت و يک رايانه کوچک که با انگشت دستش لمس مي کند خواسته هايش را منتقل کند.

پزشکان از اين مساله اطلاع نداشتند تا اينکه اخيرا با استفاده از يک شيوه پيشرفته اسکن مغزي اين واقعيت روشن شد و سبب بهت پزشکان و خانواده اين مرد بلژيکي شد. البته اميدي به بهبود وضع اين مرد بلژيکي نيست

متن1

آدمی در آغوش خدا غمی نداشت پیش خدا حسرت هیچ بیش و کم نداشت دل از خدا برید و در زمین نشست صدبار عاشق شد و دلش شکست به هر طرف نگاه کرد راهش بسته بود یادش آمد یک روز دل خـــدا را شــــکســتــه بــــود

غذاهایی که باعث استرس می شوند

تغذیه ضعیف و نامناسب می تواند استرس زا باشد. برخی افراد با مصرف بیش از حد قند، کافئین، نمک، چربی و چند ماده غذایی دیگر، استرس وارده بر بدن خود را افزایش می دهند. تغذیه ضعیف ممکن است تعادل مواد مغذی در بدن را بر هم زند و یک فرد مبتلا به سوء تغذیه استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری دارد. بیماری نیز باعث افزایش نیاز به مواد مغذی در بدن می شود.

در زندگی روزانه ی بسیاری از مردم، حساسیت های بیش از اندازه، محرومیت ها و استرس های محیطی، موجب تنش های جسمی و روانی مزمن می گردند که در طول روزها، ماه ها و سال ها بر سلامتی آنها تأثیر می گذارد. نیازهای تغذیه ای همچنین از استرس های حاد ناشی از عفونت ها، سوختگی ها، جراحات، شکستگی استخوان ها و سایر بیماری ها و صدمات و آشفتگی ناگهانی در تعادل عاطفی تأثیر می پذیرد.

عادت های خاص غذایی می تواند سبب ایجاد و یا افزایش استرس در زندگی فرد شود. از جمله این عادت ها، مصرف کافئین، الکل، قند و گرفتن رژیم های سخت لاغری می تواند باشد.
کافئین و استرس:

با مصرف اولین فنجان قهوه، هنگام صرف صبحانه، فرد آماده فعالیت روزانه می شود. این چالاکی توسط کافئین موجود در آن ایجاد می گردد. کافئین دستگاه اعصاب مرکزی را تحریک می کند. این ماده غیر از قهوه در چای، کاکائو، شکلات و بعضی داروها وجود دارد.

کافئین از طریق جدار معده و روده ها طی چند دقیقه جذب شده و توسط جریان خون به تمام قسمت های بدن می رسد. فرد در اثر کافئین، برانگیخته و سرحال شده و می تواند هوشیارانه تر عمل کند، اما مصرف بیش از حد کافئین می تواند زیان آور و مسئله ساز باشد.
قهوه

کافئین، هورمون های استرس را تحریک می کند و ممکن است منجر به افزایش ضربان قلب و فشار خون گردد. کافئین و اسید موجود در قهوه باعث تحریک دیواره معده و روده ها می گردد.

مصرف بیش از حد آن می تواند سبب برانگیختگی، اضطراب، بیقراری و پریشانی، اختلال در خواب یا سر گیجه شود. نوشیدن ۵ فنجان قهوه یا بیشتر در روز می تواند این علائم را ایجاد کند.

کافئین یک ماده ادرار آور است و باعث دفع ویتامین B و C از طریق ادرار می شود. کافئین می تواند سبب ایجاد ورم های دردناک در سینه، بی نظمی ضربان قلب و افزایش چربی خون گردد. این ماده محرک ممکن است خطر بروز سرطان های مثانه، روده بزرگ و لوزالمعده را افزایش دهد.

میزان ۲۰۰ میلی گرم کافئین موجود در ۱ تا ۳ فنجان قهوه، وابسته به غلظت آن، ممکن منجر به عوارض جانبی نامطلوبی در بدن گردد. اثر استرس زایی کافئین در افراد مسن بیشتر است و با کاهش مصرف قهوه نسبت به قبل، پدیدار می شود.

قهوه ی فاقد کافئین، جانشین مناسبی است برای افرادی که از استرس ناشی از مصرف قهوه، رنج می برند. سایر جانشین های مشابه قهوه، از موادی مانند غلات نیم سوخته یا تمام سوخته هستند. آبمیوه ها، آب، و چای رقیق نیز می توانند جایگزین خوبی برای قهوه باشند.
قند و استرس:

امروزه مصرف مواد غذایی شیرین در میان مردم افزایش یافته است. به طور متوسط یک پنجم کالری مورد نیاز بدن از قند تصفیه شده تأمین می گردد. اگر چه قند ماده اعتیاد آوری نیست، ولی می تواند به طور بی رویه و مضر مورد استفاده قرار گیرد. یک رژیم غذایی حاوی قند و شیرینی فراوان ممکن است که جایی برای مصرف سایر غذاهای مقوی و مغذی باقی نگذارد. چون غذاهای قنددار به آسانی خورده می شوند، کالری های اضافی در بدن به مصرف می رسند که تداوم این وضع موجب افزایش وزن و چاقی می شود.

بدن انسان به تیامین (ویتامین B1) برای فعالیت دستگاه عصبی نیاز مبرم دارد. یک رژیم غذایی حاوی تیامین کم می تواند سبب خستگی، بیقراری، اختلالات روانی و افسردگی گردد. تمام این علائم و نارسایی ها می توانند امکان بروز استرس را افزایش دهند.
غذاهای شیرین

مصرف زیاد قند همچنین می تواند با تأثیر گذاشتن در میزان قند خون، باعث افزایش اختلالات روانی و جسمانی گردد. یک غذای قنددار می تواند سریعا قند خون را بالا برد.

برای تنظیم قند خون، هورمونی به نام انسولین از لوز المعده ترشح می شود. انسولین، قند را در خون به جریان می اندازد و آن را جهت مصرف به سلول ها می رساند که در نتیجه ی آن سطح قند خون به حد طبیعی می رسد.

مصرف مداوم مقادیر زیادی از قند می تواند ترشح انسولین در بدن را تسریع بخشد و کاهش ناگهانی مصرف قند، می تواند سطح قند خون را خیلی پایین بیاورد

معنی نام کشور های جهان

 

آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)

آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما / آفتابی جنوبی (لاتین، یونانی)

آلبانی: سرزمین كوه نشینان

آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی، ژرمنی)

آنگولا: از واژه نگولا كه لقب فرمانروایان محلی بود

اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی)

اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)

ازبكستان: سرزمین خودسالارها (سغدی، تركی، فارسی دری)

اسپانیا: سرزمین خرگوش كوهی (فنیقی)

استرالیا: سرزمین جنوبی (لاتین)

استونی: راه شرقی (ژرمنی)

اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)

اسكاتلند: سرزمین اسكات ها (لاتین)

افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)

اكوادور: خط استوا (اسپانیایی)

الجزایر: جزیره ها (عربی)

السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)

امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یكپارچه عربی (عربی)

اندونزی: مجمع الجزایر هند (فرانسوی)

انگلیس: سرزمین پیر استعمار (ژرمنی)

اوروگوئه: شرقی

اوكراین: منطقه مرزی (اسلاوی)

ایالات متحده امریكا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی

ایتالیا: شاید به معنی ایزد (یونانی)

ایران: سرزمین آریایی ها٬ برگرفته از واژه «آریا» به معنی نجیب و شریف

ایرلند: سرزمین قوم ایر (انگلیسی)

ایسلند: سرزمین یخ (ایسلندی)

باهاما: دریای كم عمق یا ریشدارها (اسپانیایی)

بحرین: دو دریا (عربی)

برزیل: چوب قرمز

بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان (لاتین)

بلژیك: سرزمین قوم بلژ از اقوام سلتی، واژه بلژ احتمالاً معنی كیسه می داده

بلیز: یا از نام دزدی دریایی به نام والاس یا از واژه ای بومی به معنای آب گل آلود

بنگلادش: ملت بنگال (بنگلادشی)

بوتان: تبتی تبار

بوتسوانا: سرزمین قوم تسوانا

بوركینافاسو: سرزمین مردم درستكار

بولیوی: از نام سیمون بولیوار مبارز رهایی بخش آمریكای لاتین

پاراگوئه: این سوی رودخانه

پاكستان: سرزمین پاكان (فارسی دری)

پاناما: جای پر از ماهی (زبان كوئِوا)

پرتغال: بندر قوم گال از اقوام سلتی (لاتین)

پورتوریكو: بندر ثروتمند (اسپانیایی)

تاجیكستان: سرزمین تاجیك ها (فارسی دری)

تانزانیا: این نام از همامیزی تانگانیگا سرزمین دریاچه تانگا + زنگبار گرفته شده

تایلند: سرزمین قوم تای

تركمنستان: سرزمین ترك + ایمان = تركیمان = تركمان = تركمن سرزمین ترك هایی كه مسلمان شده اند (مربوط به سده های آغازین اسلام)

تركیه: سرزمین قوی ها (تركی با پسوند عربی)

جامائیكا: سرزمین بهاران

جیبوتی: شاید به پادری بافته از الیاف نخل می گفتند (زبان آفار)

چاد: دریاچه (زبان بورنو)

چین: سرزمین مركزی (چینی)

دانمارك: مرز قوم "دان"

دومینیكن: كشور دومینیك مقدس (اسپانیایی)

روسیه: كشور روشن ها، سپیدان

روسیه سفید / بلاروس: درخشنده روس / سفید روسی

رومانی: سرزمین رومی ها

 

معنای نام كشورهای جهان

چه موقع اولین هواپیما پرواز کرد

اولین ماشین پرواز سنگین تر از هوا یک هواپیمای بی موتوری ساده بود که درسال 1804ساخته شد ظرفیتش 154اینچ مربع که روی یک میله نصب شده بود و دارای دمی هم درر عقب بود در سال 1848(جان استریگ فلو )اولین کسی بود  که هواپیمای یک باله را به وسیله نیروی بخار به حرکت درآورد که طول این هواپیما 30پا بو دو پس از این که آزاد می شد به تدریج بالا می رفت